Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

7,5 km autostrady A4 idzie do remontu

20.09.2013

Do końca października niemal 7,5 km autostrady A4 między węzłami Prądy i Dąbrówka zyska nową nawierzchnię. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu zawarła umowę z firmą Skanska na remont fragmentu trasy. Wartość kontraktu wynosi ok. 5,9 mln zł netto.

Prace będą prowadzone na nitce w kierunku Katowic. Na odcinku węzeł Prądy – węzeł Dąbrówka, na pełnej szerokości jezdni południowej i na samych węzłach, zostanie wymieniona warstwa ścieralna z masy SMA (mieszanka mineralno-asfaltowa).

Na 5-centrymetrową warstwę zużyjemy niemal 15 tys. ton masy asfaltowej– mówi Tomasz Staruchowicz, kierownik budowy, Skanska. - Nowa nawierzchnia, w miejscach wymiany warstwy wiążącej, zostanie zabezpieczona przed spękaniami siatką z geokompozytów. Wcześniej jednak remontowany odcinek zostanie sfrezowany. Łącznie, z rozbiórek starej nawierzchni wywieziemy ponad 14 tys. ton gruzu. Zadanie obejmuje również wymianę dylatacji bitumicznych i wykonanie oznakowania grubowarstwowego.

Prace ruszają w drugiej połowie września. Zważywszy na krótki termin realizacji - na wykonanie remontu mamy niecały miesiąc - w niektórych okresach będziemy pracować w systemie całodobowym – mówi Małgorzata Żarnowiecka-Halicka, menadżer projektu, Skanska. Na czas remontu, na ciągu głównym autostrady A4, pomiędzy węzłami Prądy i Dąbrówka zostanie zamknięta jezdnia południowa. Ruch będzie się odbywał dwukierunkowo po jezdni północnej. Na węzłach i przy zwężeniach prace będą prowadzone pod ruchem.

Będzie to pierwszy w historii opolskiego odcinka autostrady A4 tak poważny remont nawierzchni, gdyż wcześniej wykonywane były jedynie remonty cząstkowe. Odcinek objęty remontem wytypowano po wykonaniu specjalistycznych badań i oceny stanu nawierzchni na całym opolskim odcinku autostrady. Jest to fragment A4 użytkowany bez przerwy już od ponad 12 lat – mówi Michał Wandrasz, rzecznik prasowy opolskiego oddziału GDDKiA.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+