Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Rewitalizacja linii kolejowej między Pyskowicami a Strzelcami Opolskimi

13.02.2014

Ponad 60 mln zł brutto będzie kosztować rewitalizacja linii kolejowej Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka na granicy województw śląskiego i opolskiego. Linią tą poruszają się pociągi pasażerskie i towarowe na trasie Katowice-Opole-Wrocław.

Inwestycję zrealizuje Skanska na zlecenie PKP PLK. Prace rozpoczną się w połowie kwietnia i potrwają do końca listopada tego roku. Będą prowadzone przy czynnym ruchu kolejowym. Skanska, która zrealizuje inwestycję, wykona ją w konsorcjum swoich jednostek z Polski i Słowacji.

 

Odcinek, który zrewitalizuje Skanska, to część ważnej linii kolejowej Gliwice Łabędy-Pyskowice-Błotnica Strzelecka. Roboty, które wykonamy przyniosą poprawę komfortu podróży dla pasażerów kolei – mówi Rafał Wojciechowski, menadżer projektu, Skanska. - Przebudowa linii kolejowej Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka przywróci pierwotne parametry techniczne linii. Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu pociągów, zmniejszą się koszty utrzymania infrastruktury kolejowej, a przede wszystkim zwiększy się prędkość pociągów na trasie. Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 70 km/h – tłumaczy Rafał Wojciechowski.Inwestycja pozwoli też na skrócenie czasu podróży pociągiem na trasie z Katowic do Opola i Wrocławia.

 

 

Na inwestycję, którą na trasie Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka wykona Skanska, składa się szeroki zakres prac. Wykonana zostanie przebudowa nawierzchni kolejowej, czyli m.in. wymienione prawie 14 km nawierzchni torów, przebudowa układu torowego na stacjach Toszek i Paczyna wraz z wymianą 22 szt. rozjazdów. Inwestycja obejmuje też przebudowę 5 przejazdów kolejowych, odbudowę ponad 7 km rowów i rewitalizację 4 obiektów inżynieryjnych. Obiekty inżynieryjne, które zostaną wyremontowane, to dwa przepusty, most i wiadukt. W ramach prac elektroenergetycznych przebudujemy m.in. ponad 14 km sieci trakcyjnej – wymienia Rafał Wojciechowski. - Wykonamy również roboty z zakresu branży automatyki i telekomunikacji, np. przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i elektryczną centralizację zwrotnic.

W Paczynie powstanie ponadto kontenerowa nastawnia wraz z instalacjami.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube