Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Program dotacji na usuwanie azbestu

11.07.2019

NFOŚiGW przekaże 48 milionów złotych na usuwanie azbestu.Wsparcie przekazywane beneficjentom może do 100 proc. finansować koszty demontażu i utylizacji wyrobów zawierających azbest.

 

Na początku lipca 2019 r. prezesi 15 wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW) podpisali z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej umowy o udostępnianie środków na usuwanie w regionach wyrobów zawierających azbest.

 

Program priorytetowy NFOŚiGW pod nazwą System – Wsparcie działań ochrony środowiska i gospodarki wodnej realizowanych przez partnerów zewnętrznych w swojej drugiej części obejmuje usuwanie wyrobów zawierających azbest. Działania w tym zakresie, które są realizowane poprzez WFOŚiGW, wpisują się w Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest. Program ten będzie realizowany do 2032 r.

 

Czytaj: Dlaczego azbest jest groźny?

 

Fot. stock.adobe (Piotr)

 

Środki finansowe udostępnione przez NFOŚiGW funduszom wojewódzkim są nieodpłatne i bezzwrotne, przeznaczone na udzielanie dotacji. Wsparcie przekazywane beneficjentom może do 100 proc. finansować koszty kwalifikowane podjętych prac, czyli: demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwiana lub zabezpieczenia odpadów zawierających azbest. Narodowy Fundusz w oparciu o podpisane umowy udostępni funduszom wojewódzkim 48 mln zł.

 

NFOŚiGW

 

Zobacz: Na co zwrócić uwagę wymieniając dach pokryty azbestem?

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube