Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Modernizacja estakady Trasy Łazienkowskiej

02.05.2013

Po 40 latach użytkowania dziewięć estakad Trasy Łazienkowskiej, tj. osiem na węźle z Wisłostradą i jedna na węźle z Wałem Miedzeszyńskim, zostanie przebudowanych. Na zlecenie Miasta Stołecznego Warszawy – Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych projekt zrealizuje spółka STRABAG. Modernizacja zajmie 2 lata i będzie kosztowała ponad 30 mln zł.

To kontynuacja remontu estakad węzła praskiego, realizowanego przez Miasto Stołeczne Warszawa w latach 2006-2008. Jej zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa i płynności ruchu w przebiegu Trasy Łazienkowskiej, którą codziennie jeździ ok. 120 tys. pojazdów. Prace prowadzone będą na dwóch węzłach - po stronie śródmiejskiej na przecięciu dróg krajowych nr 2 [E30] i nr 7 [E77], oraz po stronie praskiej na przecięciu dróg nr 2 [E30] oraz nr 61 i nr 801.

 

W ramach kontraktu STRABAG przebuduje 1420 m łącznic i dobuduje nowy 140-metrowy pas ruchu na ul. Czerniakowskiej od zjazdu z estakady do skrzyżowania z ul. Łazienkowską (zjazd w kierunku Mokotowa), z zastosowaniem tzw. cichej nawierzchni, znacząco obniżającej poziom hałasu. Projekt przewiduje też istotną z punktu widzenia użytkowników modernizację chodników i dróg dojazdowych pod estakadami oraz nową aranżację zieleni w otoczeniu obu węzłów. Zakres robót obejmuje ponadto budowę systemu odwodnienia, wykonanie oświetlenia, oznakowania poziomego i pionowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu, zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej, tj. sieci telekomunikacyjnych, elektroenergetycznych oraz sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Czerniakowskiej i ul. Łazienkowskiej.

 

Fot. Wistula/Wikipedia

 

Przebudowa estakad zbiegła się w czasie z budową drugiej linii Metra oraz przebudową mostu Grota-Roweckiego.  Z uwagi na newralgiczny dla komunikacji Warszawy charakter arterii, Wykonawca zobowiązany jest to przeprowadzenia szczegółowych uzgodnień z zarządcą drogi i Inżynierem Ruchu miasta stołecznego Warszawy. Terminy zamknięć i łącznice do jednoczesnego czasowego zamknięcia zostaną podane do wiadomości po uzyskaniu odpowiednich decyzji administracyjnych.

 

Równolegle rozpocznie się usuwanie kolizji z istniejącą infrastrukturą podziemną, a w następstwie wymiana nawierzchni chodników wzdłuż Wisłostrady od skrzyżowania z ul. Górnośląską do skrzyżowania z ul. Łazienkowską. Następnie Wykonawca przystąpi do prac rozbiórkowych, tj. demontażu barier, zabudowy chodników, nawierzchni i dylatacji, rozbiórki pomostów, podpór z ławami. Wyburzonych zostanie w sumie ponad 1 km istniejących estakad z podporami (7000 m³ betonu), a następnie wybudowanych 1,5 km nowych wraz z dojazdami. Pochłonie to ok. 8500 m³ betonu i 1500 t stali zbrojeniowej, samo posadowienie obiektów inżynierskich będzie wymagało wykonania ok. 4,5 km pali wierconych. Ponieważ część obszaru budowy objęta jest ochroną konserwatorską, zapewniony zostanie stały nadzór archeologiczny.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+