Reklama nie może zagrażać bezpieczeństwu na drodze

23.07.2014

 

Według Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) zakaz umieszczania reklam w pasie drogowym jest zasadą, a odstąpienie od tego zakazu – wyjątkiem.

W orzeczeniu z 11 lutego br. NSA uznał, że kto chce umieścić reklamę w pasie drogowym musi udowodnić, że jej zamieszczenie nie spowoduje zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (wyrok NSA z 11 lutego 2014 r., sygn. akt II GSK 1948/12, prawomocny). Wnioskodawca powinien wykazać również, że umieszczenie w tym miejscu reklamy jest szczególnie uzasadnionym przypadkiem.

Sad rozpatrywał sprawę wnioskodawcy, który chciał umieścić reklamę na słupie oświetlenia ulicznego w pasie drogowym.

Zarządca drogi uważał, że trwałe nośniki reklamowe na słupach oświetleniowych  ograniczają miejsce dla potencjalnych znaków drogowych, wprowadzają chaos, a duża liczba reklam na krótkim źle na koncentrację kierowców.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in