Jaki system wentylacji zastosowano w podziemnym garażu Stadionu Narodowego?

21.05.2012

Firma Flakt Bovent Sp. z o.o. zaprojektowała i wykonała kompletny system wentylacji strumieniowej garaży Jet Thrust na Stadionie Narodowym.

Zespół składający się z polskich doświadczonych inżynierów, specjalistów w dziedzinie wentylacji garaży, zaprojektował system wentylacji czterokondygnacyjnego garażu podziemnego na ok. 1770 miejsc postojowych, używając nowoczesnych technik projektowych z wykorzystaniem modelowania komputerowego przepływu powietrza i rozwoju pożaru CFD (computational fluid dynamics).

Zastosowano nowatorski system wentylacji ogólnej i pożarowej w oparciu o opatentowaną technologię symetrycznych wirników wentylatorów, dających możliwość otrzymania 100% ciągu w obu kierunkach pracy. W przypadku pożaru ta nowa technologia umożliwia kierowanie dymu do najbliższych krat wyciągowych, dzięki czemu system Jet Thrust jest obecnie najbezpieczniejszym rozwiązaniem wentylacji pożarowej zamkniętych garaży.

Dla zapewnienia odpowiedniej jakości powietrza w czasie normalnego użytkowania garażu, zastosowano rozbudowany układ detekcji zanieczyszczeń powietrza wykorzystujący detektory tlenku węgla, gazu LPG oraz tlenków azotu. Efektywną i oszczędną pracę systemu zapewnia zastosowanie silników elektrycznych o wysokiej sprawności i płynna regulacja wydajności układu od lokalnej detekcji poziomu zanieczyszczeń.

Do wszystkich pomieszczeń socjalnych oraz Centrum Konferencyjnego Flakt Bovent dostarczył również produkowane w Polsce wysokoindukcyjne nawiewniki NWCA, NWPA, a także aktywne belki chłodzące IQCA do Studia Nagrań. Specyficzne właściwości hydrauliczne nawiewników pozwoliły także na ich zastosowanie nad charakterystycznymi stropami rastrowymi zamontowanymi na Stadionie Narodowym w Warszawie.

 

mgr inż. Włodzimierz Łącki

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in