Rozpoczęto budowę obwodnicy Stalowej Woli i Niska (DK77) o długości 15,2 km.

 

 

Droga krajowa nr 77 jest jednym z ważniejszych korytarzy transportowych. Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w jej ciągu obejmuje odcinek od Stalowej Woli – skrzyżowanie Trasy Podskarpowej z ul. Chopina do połączenia z realizowaną drogą ekspresową S19 na terenie gminy Nisko. Powstanie droga jednojezdniowa dwupasowa o nawierzchni odpornej na koleinowanie, ze skrzyżowaniami jednopoziomowymi i dwupoziomowymi, dwoma łącznikami drogowymi, mostami, wiaduktami, przepustami, drogami obsługującymi przyległy teren, urządzeniami ochrony środowiska oraz przebudowana zostanie kolidująca z inwestycją infrastruktura techniczna.

Na wniosek władz samorządowych, dotyczący wykonania dodatkowego połączenia obwodnicy z Stalowej Woli i Niska drogą powiatową nr 1024R, zmieniono przyjęte w koncepcji programowej rozwiązania, polecając wykonawcy zaprojektowanie dodatkowego węzła w celu połączeniu ul. Czarnieckiego z nową obwodnicą. Ostatecznie powstanie węzeł komunikujący obwodnicę z drogą powiatową nr 1024R (ul. Czarnieckiego) oraz 4 skrzyżowania jednopoziomowe (ronda) łączące obwodnicę ze Stalową Wolą, Hutą Stalowa Wola, Niskiem oraz DK19:

  • czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu ul. Podskarpowej z ul. Chopina i projektowaną drogą wojewódzką nr 855,
  • trzywlotowe rondo na skrzyżowaniu z projektowaną drogą gminną (łącznikiem do istniejącej DK77),
  • czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z ul. Podsanie i projektowaną ul. Modrzewiową,
  • czterowlotowe rondo na skrzyżowaniu z DK19.
  •  

Parametry techniczne obwodnicy Stalowej Woli i Niska:

  • przekrój jednojezdniowy: 1×2;
  • klasa techniczna: GP;
  • szerokość pasów ruchu: 3,5 m;
  • szerokość pobocza gruntowego: 1,5 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD oraz ochrony środowiska;
  • kategoria ruchu: KR5;
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś.

 

Wykonawcą obwodnicy jest konsorcjum Mostostal Warszawa S.A. (lider) i Acciona Construccion S.A. (partner), które zrealizuje drogę w systemie „projektuj i buduj”. Wartość kontraktu to 199 189 315,22 zł brutto. Zakończenie budowy planowane jest w marcu 2021 r.

 

Źródło: GDDKiA

 

Czytaj też: Obwodnica Suwałk otwarta