Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Budowa drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki

14.09.2017

Podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu S10 o długości 6,4 km.

Inwestycja zlokalizowana jest na odcinku drogi krajowej nr 10 łączącym Szczecin ze Stargardem. Zadanie to będzie wykonywało konsorcjum firm STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. i STRABAG Sp. z o.o. Wartość zawartej umowy to 57,2 mln zł. Wykonawca przez najbliższe 15 miesięcy będzie opracowywał dokumentację projektową i uzyskiwał niezbędne decyzje administracyjne, następnie ruszą roboty budowlane, które potrwają 16 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji powinna zakończyć się jesienią 2020 r.

 

 

W ramach inwestycji powstanie druga (północna) jezdni obwodnicy miejscowości Kobylanka, Morzyczyn i Zieleniewo o długości 6,4 km, a istniejąca jezdnia zostanie wyremontowana. – Obwodnicę wybudowano 10 lat temu jako drogę jednojezdniową, ale z rezerwą pod drugą jezdnię. Dzięki temu jej dobudowa będzie dużo łatwiejsza, a do wykonania jest tylko jeden wiadukt – podkreślił Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA O/Szczecin. W ramach tej inwestycji powstanie również łącznica relacji Szczecin–Kobylanka na węźle Kobylanka (Motaniec) oraz równoległa do DK nr 10 droga wspomagająca Niedźwiedź–Zdunowo o długości 3,2 km. Pozwoli to na likwidację znajdującego się na zachód od węzła Kobylanka skrzyżowania do miejscowości Niedźwiedź. W grudniu 2014 r. zamontowano barierę linową, która rozdzieliła kierunki ruchu na tej obwodnicy. To tymczasowe rozwiązanie okazało się skuteczne i od zamontowania tej bariery nie doszło do żadnego wypadku śmiertelnego. – Rozpoczynająca się właśnie inwestycja docelowo rozwiąże zarówno kwestie bezpieczeństwa, jak i dostosowania w pełni odcinka od granicy Miasta Szczecin do Stargardu do standardu drogi ekspresowej – dodał Łukasz Lendner.

 

Źródło: GDDKiA

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.kataloginzyniera.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+