Modernizacja linii kolejowej Trzebinia-Krzeszowice

20.10.2017

Konsorcjum Torpolu (lider) i Budimeksu (udział spółek po 50%) podpisało umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację odcinka Trzebinia–Krzeszowice. To ostatni odcinek trasy Katowice–Kraków, na którym ruszą prace.

Zamówienie o wartości 596,72 mln zł netto obejmuje modernizację szlaku oraz 2 stacji kolejowych Trzebinia i Krzeszowice w zakresie układu torowego, sieci trakcyjnej, nawierzchni torowej z poprawą geometrii toru, urządzeń telekomunikacyjnych i urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym. Łącznie przebudową objęty jest odcinek ok. 17 km dwutorowej linii kolejowej nr 133 na km 29,110–46,700.

W ramach inwestycji przebudowane zostanie 60 km toru, 110 rozjazdów, 10 peronów oraz 46 obiektów inżynieryjnych, w tym przebudowa istniejących obiektów inżynierskich, budowa obiektów kubaturowych utrzymania ruchu, perony, mała architektura oraz obiekty ochrony środowiska. Realizacja całości projektu potrwa 27 miesięcy od daty rozpoczęcia prac.

Trasa Katowice–Kraków leży na międzynarodowym korytarzu E30, biegnącym od Niemiec przez Polskę po Ukrainę. Dzięki inwestycjom, które mają być współfinansowane z unijnego programu Łącząc Europę, pociągi osobowe będą mogły w przyszłości poruszać się tą trasą z prędkością 160 km/h, a składy towarowe – 120 km/h.

 

Fot. © Scanrail – Fotolia.com

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in