Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Modernizacja warszawskiej linii średnicowej

29.03.2019

– PKP Polskie Linie Kolejowe SA opracowują szczegółowe projekty przebudowy linii średnicowej. Dzięki nowym rozwiązaniom częstotliwość przejazdu pociągów po torach aglomeracyjnych będzie wynosiła 2,5 minuty. Nowe urządzenia sterowania ruchem będą mniej zawodne, zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Stolica zyska lepsze połączenia kolejowe na następnych kilkadziesiąt lat – powiedział prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel.

W ramach prac projektowych PKP PLK rozważają budowę nowego przystanku kolejowego przy rondzie de Gaulle’a. Nowe perony pod rondem utworzyłyby węzeł przesiadkowy w centrum miasta, z możliwością przesiadki na tramwaje i autobusy, łatwiej byłoby się przesiąść także do metra. Rozważana jest również budowa nowego przystanku na linii średnicowej, który znajdowałby się bliżej Wybrzeża Kościuszkowskiego. Umożliwiłby on lepszą komunikację dla mieszkańców warszawskiego Powiśla. Inwestycja zwiększyłaby także atrakcyjność bulwarów wiślanych, które zyskałyby szybkie dworzpołączenie komunikacyjne ze ścisłym centrum miasta i Pragą.

Natomiast most średnicowy przez Wisłę wróci do swojego przedwojennego wyglądu. Kratownicowa konstrukcja wybudowana po wojnie zastąpiona zostanie przęsłami z łukami.

Stacja Warszawa Wschodnia zostanie w całości przykryta nowym zadaszeniem. Perony będą przebudowane oraz zamontowane zostaną schody ruchome. Miasto będzie miało możliwość budowy tunelu tramwajowo-samochodowego w ramach własnej inwestycji pod torami kolejowymi.

 

Źródło: MI

 

Przeczytaj także: Modernizacja Warszawy Zachodniej

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube