Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Modernizacji linii kolejowej Leszno-woj. dolnośląskie zostanie ukończona

10.05.2019

Wznowiono realizację modernizacji linii kolejowej Leszno–woj. dolnośląskie (granica) dzięki podpisanej przez przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA umowie.

 

 

Wykonawca – Torpol S.A. wymieni ok. 40 km torów wraz z siecią trakcyjną, dokończy przebudowę peronów i przejścia podziemnego na stacjach w Rawiczu oraz Bojanowie, wybuduje nowe przystanki w Kaczkowie oraz Rydzynie.

Kontrakt wart jest 462 mln zł. Prace rozpoczną się w czerwcu br., a ich zakończenie zaplanowano na grudzień 2020 r.

Modernizacja linii kolejowej Leszno–granica z woj. dolnośląskim wymagała specjalnych działań PKP PLK, gdy firma Astaldi jesienią 2018 r. przestała realizować kontrakt. PKP PLK musiały rozwiązać umowę z wykonawcą. Następnie podpisano umowę z Zakładem Robót Komunikacyjnych DOM sp. z o.o. Spółka zrealizowała zadania w newralgicznych miejscach inwestycji, m.in. przebudowała peron w Rawiczu, wykonała prace na torowisku między Bojanowem a Lesznem.

 

Modernizacja linii kolejowej Wrocław–Poznań

Na linii kolejowej Wrocław–Poznań wykonano już prace na odcinku dolnośląskim oraz Poznań–Czempiń. Ich efektem są m.in. połączenia między Wrocławiem a Obornikami Śląskimi, Żmigrodem i Lesznem. Nowy standard obsługi mają stacje, przystanki i połączenia na trasie Poznań–Czempiń. Pozostał do realizacji odcinek granica województwa dolnośląskiego–Czempiń.

Modernizacja linii E59 z Poznania do Wrocławia skróci czasu przejazdu między Czempiniem a Rawiczem o ok. 20 minut. Pociągi pasażerskie pojadą nią z prędkością do 160 km/h, a towarowe – do 120 km/h.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław–Poznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego–Czempiń” i jest warta ponad 1,5 mld zł, z czego ok. 1,2 mld zł stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).

 

Źródło: MI

 

Czytaj też: Największa w Polsce tarcza wydrąży tunel kolejowy

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube