Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Nowe obwodnice w województwach śląskim i wielkopolskim

03.07.2020

Obwodnice w województwach śląskim i wielkopolskim: Nakła Śląskiego i Świerklańca oraz Krotoszyna, Zdun, Cieszkowa i Grzymiszewa powstaną do 2028 r.

 

Fot. Schwoaze – pixabay.com

 

Trzy obwodnice w województwach śląskim i wielkopolskim pozwolą ominąć w sumie osiem miejscowości. Zostały zatwierdzone dla nich programy inwestycji. Będą to: obwodnica Nakła Śląskiego i Świerklańca w ciągu drogi krajowej nr 78 w województwie śląskim oraz obwodnice w województwie wielkopolskim – pierwsza w ciągu drogi krajowej nr 15 ominie Krotoszyn, Zduny i Cieszków, druga Grzymiszew w ciągu drogi krajowej nr 72. Obwodnice powstaną w ramach programu 100 obwodnic.

 

Obwodnica Nakła Śląskiego oraz Świerklańca

Nowa obwodnica pozwoli na odciążenie układu komunikacyjnego na północnym terenie województwa śląskiego. Przejmie znaczną część ruchu tranzytowego i regionalnego, a na obecnej DK 78 przeważać będzie ruch lokalny. Obwodnica będzie się wpisywać w kompleksowy plan działań w ciągu drogi krajowej nr 78, takich jak chociażby realizowaną obecnie obwodnicę Poręby i Zawiercia. Dzięki inwestycji poprawi się bezpieczeństwo mieszkańców oraz zwiększy się przepustowość połączenia z autostradą A1 oraz drogą krajową nr 11, a w przyszłości także S11. Wybudowana zostanie droga klasy GP o przekroju 1x2 i długości ok. 12 km. Zadanie dotyczy także wsi Niezdara, Tąpkowice i Celin, aż do autostrady A1.

Realizacje obwodnicy zaplanowano na lata 2020–2028, w tym proces przygotowawczy na lata 2020–2024, a wykonawstwo w systemie „projektuj i buduj” na 2025–2028.

 

Obwodnica Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa

Obwodnica Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa o długości ok. 18,5 km pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w tych miastach w ciągu DK 15. Powstanie nowy przebieg DK 15 na dłuższym odcinku, na granicy pomiędzy województwami wielkopolskim i dolnośląskim. Dzięki inwestycji poprawią się warunki i bezpieczeństwo przejazdu, także pomiędzy Jarocinem a Trzebnicą, a szerzej w układzie komunikacyjnym pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Na tym odcinku DK 15 stanie się ważnym połączniem korytarzy DK 5 i 11, które są lub będą rozbudowane do parametrów dróg ekspresowych. Realizację zaplanowano na lata 2023–2027w systemie „projektuj i buduj”.

 

Obwodnica Grzymiszewa

Obwodnica Grzymiszewa umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu DK72. W ramach zadania ma zostać także przebudowany fragment DK72 w kierunku Konina i Turku. Poprawią się warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego głównie pomiędzy Koninem a Turkiem oraz z kierunku Sieradza i Łodzi. W ramach inwestycji powstanie droga klasy GP o przekroju 1x2 i długości ok. 2 km. Obwodnica powstanie w systemie „projektuj i buduj” w latach 2021–2025, przy czym proces przygotowawczy przypada na 2020 r.

 

Źródło: MI

 

Czytaj także: Powstaną obwodnice Osieka i Chmielnika

Powstaną obwodnice Kroczyc, Pradeł, Szczekocin i Goleniów

Obwodnice Błaszek, Brzezin i Łowicza z programem inwestycji

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube