Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Pierwszy kontrakt na modernizacje linii Świercze - Ciechanów zakończony

12.12.2011

8 grudnia na stacji Ciechanów odbyło się uroczyste otwarcie zmodernizowanego odcinka linii kolejowej E 65 Świercze – Ciechanów, o długości ponad 28 km.

Umowa na wykonanie robót budowlanych modernizacji infrastruktury kolejowej stacji i szlaków w obszarze LCS Ciechanów, Odcinek Świercze – Ciechanów. LOT A – stacje: Gąsocin, Ciechanów. LOT B – szlaki: Świercze – Gąsocin, Gąsocin – Ciechanów została podpisana 16 września 2009 roku i opiewała na kwotę 576 304 995,41 zł brutto.

 

Prace, których celem było uzyskanie docelowych prędkości pociągów 160/200 km/h, poprawienie bezpieczeństwa, podniesienie komfortu podróżowania pasażerów, skrócenie czasu przejazduoraz ograniczenie wpływu linii na środowisko wykonało konsorcjum „POLKOR LCS CIECHANÓW” w składzie:

- Eiffage Construction Ceska Republika Sp. z o.o. Oddział w Polsce – Lider Konsorcjum,

- Eiffage Polska Koleje Sp. z o.o.,

- Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE S.A.,

- Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowejw Krakowie Sp. z o.o.,

- Leonhard Weiss GmbH & Co. KG,

 przy udziale podwykonawców:

- EL – IN,

- Trakcja Tiltra S.A.,

- Agat Sp. z o.o. Koluszki,

- KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji S.A.,

- Marek & Moskwiński Sp. J.,

- INTOP Warszawa Sp. z o.o.,

- Per Aarsleff Sp. z o.o.,

- Kol – Minex Usługi Kolejowe i Wyburzeniowe,

- PRKiI S.A. Wrocław,

- EXPOL S.A.

 

 

Nadzór nad realizacją umowy sprawuje Inżynier Konsorcjum firm: Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH Inwestor Sp. z o.o., TOR – MEL Sp. z o.o.

 

W ramach umowy zrealizowano m.in.:

- zmodernizowano i przekazano do eksploatacji ponad 62 km torów wraz z nowo wybudowaną siecią trakcyjną, zabudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym i odwodnieniem układu torowego;

- zamontowano 39 rozjazdów;

- wybudowano nową linię LPN  (Linia Potrzeb Nietrakcyjnych) na całej długości kontraktu od Świercz do Ciechanowa;

- wybudowano 4 przejścia dla pieszych pod torami:

- w Świerczach,

- w Gąsocinie,

- w Gołotczyźnie,

- w Ciechanowie,

- wybudowano 21 przepustów na szlaku Świercze – Gąsocin, stacji Gąsocin, szlaku Gąsocin – Ciechanów oraz stacji Ciechanów;

- wybudowano łącznie 10 peronów, w tym: peron nr 1 i 2 na stacji Gąsocin, peron nr 1 i 2 na przystanku osobowym Kałęczyn, peron nr 1 i 2 na posterunku odgałęźnym Świercze, peron nr 1 i 2 na przystanku osobowym Ciechanów Przemysłowy oraz peron nr 1 i wyspowy nr 2 na stacji Ciechanów wraz z ustawieniem wiat peronowych, tablic z nazwą stacji i słupów oświetleniowych;

- wyposażono w samoczynną blokadę liniową szlaki Świercze – Gąsocin oraz Gąsocin – Ciechanów;

- zmodernizowano most nad rzeką Łydynią i most nad rzeką Soną;

- rozbudowano i wyremontowano nastawnię dysponującą na stacji Ciechanów pod siedzibę Lokalnego Centrum Sterowania,

 

Obecnie trwają prace:

- związane z zagospodarowaniem terenów na stacji Ciechanów i Gąsocin (ogrodzenie peronów, układanie chodników, itp.)

- przy budowie ekranów akustycznych na stacji Gąsocin i szlaku Gąsocin – Ciechanów.

 

Zadanie realizowane w ramach projektu nr POIS.07.01.00-00-009/09 „Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia - obszar LCS Ciechanów”.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności

w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube