Realizacja obwodnicy miasta Łańcut

21.05.2018

18 maja br. podpisana została umowa na rozbudowę odcinka DK94 Łańcut-Głuchów, będącego tzw. obwodnicą miasta Łańcuta (dł. 5,8 km). Wykonawcą prac jest firma Budimex S.A., która zrealizuje tą inwestycję za kwotę brutto 115 847 768,51 zł w terminie 34 miesięcy. Zadanie finansowane jest z budżetu państwa.

Rozbudowa drogi krajowej nr 94, tzw. obwodnicy miasta Łańcut, realizowana będzie w systemie „optymalizuj–projektuj–buduj”.

W ramach zadania przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej jako jednojezdniowej, dwupasowej (po jednym pasie w każdym kierunku), z pasem dzielącym, na długości 5,82 km. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej, a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94.

Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych, czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych. Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych (6 rond jednopasowych i 1 skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną) na przecięciu DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), skrzyżowanie DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki i DP 1520 R. Wykonawca wybuduje także most drogowy na rzece Sawa o dł. 33m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej: sieci wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, w tym przebudowę sieci gazu wysokiego ciśnienia na dł. 6 km, sieci energetyczne, teletechniczne, oświetlenie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe i poziome.

 

Fot. © ZoomTeam – Fotolia.com

 

Podstawowe parametry techniczne inwestycji:

– Klasa drogi: GP

– Długość drogi: 5,82 km

– Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

– Obciążenie obiektów: nośność kl. „A” wg PN 85/S – 10030 oraz „Stanag C 150”

– Przekrój poprzeczny: 1×2

– Szerokość pasów ruchu: 3,5 m

– Kategoria obciążenia ruchem: min. KR5

– Chodniki: szer. 2,0 m

– Ciągi pieszo-rowerowe: szer. 3,5–4,0 m

– Szerokość jezdni dróg dojazdowych: 5,00–6,00 m

– Pas dzielący: 3,5 m (w tym opaski bitumiczne 2 x 0,5 m)

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in