Rozpoczęły się prace przygotowawcze na Nabrzeżu Bułgarskim w Gdyni

25.09.2013

Generalny wykonawca już planuje oddać Inwestorowi budowę przed terminem.

Spółka STRABAG – Generalny Wykonawca inwestycji – przejęła plac budowy 9 września br. Projekt realizowany jako „Zagospodarowanie rejonu Nabrzeża Bułgarskiego w Porcie Gdynia” jest dotychczas największym pod względem finansowym przedsięwzięciem budowlanym Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. Jego realizacja ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych portu. Dzięki temu zostaną stworzone dogodne warunki do rozwoju przeładunków drobnicowych i masowych, co przyczyni się do poszerzenia oferty i wzrostu konkurencyjności Portu Gdynia w rejonie Morza Bałtyckiego.

Wartość inwestycji wynosi blisko 95 mln PLN brutto. Umowa na realizację prac budowlanych została podpisana 5 września br., zakończenie inwestycji planowane jest na marzec 2015 r.

 – Byliśmy w stanie przygotować najkorzystniejszą ofertę, a zatem także zaoferować najniższą cenę przy spełnieniu wszystkich wymogów przetargu – mówi Rainer Steindl, Dyrektor Finansowy Budownictwa Ogólnego STRABAG Sp. z o.o. – Wybraliśmy taką sekwencję prac, która pozwoli nam zrealizować to przedsięwzięcie w ciągu 18 miesięcy. Dołożymy jednak wszelkich starań, aby oddać Inwestorowi budowę jeszcze przed terminem.

Inwestycja zlokalizowana jest w zachodniej części Portu Gdynia, jednego z trzech głównych portów morskich w Polsce, o podstawowym znaczeniu dla gospodarki. Zakres prac obejmuje budowę dwóch nabrzeży – przedłużenia Nabrzeża Bułgarskiego i budowę nowego Nabrzeża Zamykającego. Projekt przewiduje także powstanie dróg i placów manewrowo – składowych z infrastrukturą nadziemną i podziemną. W ramach inwestycji planowana jest również zabudowa ujścia rzeki Chylonki z konstrukcją nabrzeża postojowego i nowymi powierzchniami manewrowymi.

Projekt stawia wysokie wymagania związane z prowadzeniem robót z zakresu morskiego budownictwa hydrotechnicznego. Zakres robót hydrotechnicznych na akwenie wodnym w gdyńskim porcie obejmuje m. in. prace palowe, wbijanie stalowej ścianki szczelnej na głębokość do 23 m oraz prace czerpalne związane z pogłębianiem kanału portowego do głębokości 10,50 m. Do wykonania zadania zostanie wykorzystany własny, nowoczesny sprzęt specjalistyczny, m.in. prace czerpalne będą wykonane za pomocą pogłębiarki ssąco-refulującej z głowicą tnącą, pomiar wykonanych prac przeprowadzi sonda wielowiązkowa, a pozyskany z dna akwenu urobek będzie transportowany na pola składowe przez półtorakilometrowy rurociąg refulacyjny.

KONTRAKT W LICZBACH

Powierzchnia terenu budowy:350 000 m²

Długość nabrzeży: 320 m²

Powierzchnia betonowa: 45 000 m²

Nawierzchnie drogowe: 8 900 m²

Pogłębianie kanału portowego:  200 000 m³

Łączna długość pali: 20 km        

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in