S17 z dofinansowaniem w ramach POIiŚ 2014-2020

17.11.2017

GDDKiA podpisała umowę o dofinansowanie dla projektu „Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin–Kurów” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

Wartość projektu to ok. 2,2 mld zł, w tym wkład unijny wynosi prawie 1,2 mld zł. Projekt S17 obejmuje budowę 70,49 km dróg ekspresowych. GDDKiA stanie się beneficjentem łącznie 37 projektów z dofinansowaniem unijnym. W przypadku kolejnych projektów są one w ocenie CUPT lub GDDKiA przygotowuje wnioski o dofinansowanie.

 

 

Budowa drogi ekspresowej S17 Garwolin–Kurów

Całkowita wartość projektu: 2 282 411 370,44 zł

Wydatki kwalifikowane: 1 386 443 159,38 zł

w tym dofinansowanie unijne: 1 178 476 685,47 zł

Projekt polega na budowie drogi ekspresowej S17 Garwolin–Kurów o długości 58,57 km i drogi ekspresowej S12 o długości 11,92 km wraz z budową: węzłów drogowych, obiektów inżynierskich (m.in. mostów, wiaduktów, przepustów), oświetlenia i urządzeń BRD, dróg poprzecznych oraz MOP, OUD.

Projekt składa się z następujących odcinków:

– budowa drogi S17 na odcinku Garwolin (koniec obwodnicy) – granica woj. mazowieckiego i lubelskiego z podziałem na 2 części:

1. Garwolin (koniec obwodnicy)–Gończyce (koniec obwodnicy),

2. Gończyce (koniec obwodnicy)–granica woj. mazowieckiego i lubelskiego;

– budowa drogi S17 na odcinku granica woj. mazowieckiego i lubelskiego – węzeł „Sielce”, obecnie „Kurów Zachód” (bez węzła) z podziałem na 3 części:

1. granica woj. mazowieckiego i lubelskiego–węzeł „Skrudki” (wraz z węzłem),

2. węzeł „Skrudki” (bez węzła)–węzeł „Sielce”, obecnie „Kurów Zachód” (bez węzła),

3. odcinek – dojazd do przeprawy mostowej na rzece Wiśle w mieście Puławy.

Analizowany odcinek drogi ekspresowej S17 Garwolin–Kurów stanowi element transeuropejskich sieci transportowych i jest zlokalizowany w bazowym korytarzu paneuropejskim TEN-T (Morze Bałtyckie–Morze Adriatyckie, Gdańsk–Warszawa–Lublin–Rzeszów). Przewidziany do budowy w ramach niniejszego projektu odcinek drogi S12 zlokalizowany jest natomiast w kompleksowym korytarzu TEN-T.

Projekt przyczyni się do stworzenia bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T.

 

Źródło: GDDKiA

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in