Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Umowa na budowę S7 Obwodnicy Południowej Gdańska podpisana

15.10.2009

Budowa prawie 18-kilometrowej drogi ekspresowej S-7 - Obwodnicy Południowej Gdańska na odcinku: Gdańsk – Koszwały nie tylko znacząco odciąży śródmieście Gdańska z ruchu tranzytowego, ale umożliwi również szybkie i bezpieczne przemieszczania się w kierunku Warszawy oraz w stronę Półwyspu Helskiego.

Trasa zrewolucjonizuje system komunikacyjny w Gdańsku i okolicach. Poprawę obsługi komunikacyjnej terenów aglomeracji odczują nie tylko kierujący, ale także mieszkańcy miasta. Według prognoz ruchu nowa droga spowoduje, że ze śródmieścia Gdańska zniknie 12-14 tys. pojazdów na dobę, w tym najbardziej uciążliwy ruch ciężarowy.
Inwestycja będzie przyjazna środowisku, ponieważ spowoduje usprawnienie systemu komunikacyjnego, co bezpośrednio przełoży się na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. Ponadto w projekcie trasy przewidziano szereg elementów ekologicznych – pasy zieleni, przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne.
Wartość kontraktu według umowy wynosi 1,126 mld zł. Projekt jest planowany do współfinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W ramach projektu powstanie dwujezdniowa droga wyposażona w dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny oraz pięć węzłów: Południowy (S6 i dw 222), Lipce (dk 1), Olszynka (Trasa Sucharskiego), Przejazdowo (dk 7 i dw 226) oraz Koszwały (dk 7). Wykonawca wybuduje również 10 wiaduktów, most przez Motławę oraz prawie 3-kilometrową estakadę.
Nadzorem nad inwestycją zajmie się konsorcjum firm: ZBM Inwestor Zastępczy Sp. z o.o. i ECM Group Polska Sp. o.o. (koszt 6,940 mln zł).
Umowę podpisał Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego Oddziału GDDKiA, jego zastępca ds. finansowych Ryszard Wasiołek oraz ze strony konsorcjum firm wykonawczych: Piotr Kledzik, prezes Bilfinger Berger Budownictwo SA i Marcin Lewandowski, członek zarządu. – Wykonawca wejdzie na plac budowy 15 października br. – poinformował Franciszek Rogowicz. – Zamierzamy zakończyć tę inwestycję do 15 maja 2012 r., by na Euro 2012 była gotowa. Piotr Kledzik potwierdził chęć szybszego zakończenia inwestycji: – Oddanie tej trasy przed Euro jest w naszym dobrze pojętym interesie – powiedział.
 
Źródło: GDDKiA
 

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube