Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Warszawa Zachodnia stanie się nowoczesnym węzłem przesiadkowym

11.07.2018

PKP Polskie Linie Kolejowe SA i Tramwaje Warszawskie podpisały 10 lipca porozumienie w sprawie budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego Warszawa Zachodnia.

 

Wspólna realizacja inwestycji obejmie budowę podziemnego przystanku tramwajowego oraz wykonanie konstrukcji dla przyszłego tunelu tramwajowego pod zmodernizowaną stacją Warszawa Zachodnia. Przystanek będzie jednym z głównych punktów przesiadkowych na nowej trasie tramwajowej z Woli do Wilanowa.

 

 

Na stacji Warszawa Zachodnia powstaną nowe perony dostępne dla osób o ograniczonej mobilności. Na każdym będą ruchome schody i windy przystosowane do przewozu wózków oraz rowerów. PLK wybudują dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej. Całą halę peronową przykryje dach. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej ułatwią obsługę na peronach. Całkowicie zmieni się przejście podziemne. Będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Świetliki umieszczone w konstrukcji peronów zapewnią naturalne światło.

Warszawa Zachodnia to największa stacja kolejowa w Polsce pod względem wielkości ruchu pasażerskiego. Obsługuje około 1000 pociągów na dobę. Nowa Zachodnia będzie dostosowana do rosnącego ruchu pasażerów. Zmienione zostaną tory oraz system sterowania ruchem kolejowym. W ramach modernizacji linii średnicowej trasa od Warszawy Zachodniej do Wschodniej będzie przystosowana do ruchu większej liczby pociągów. Stworzone zostaną także nowe możliwości połączeń na linii Piaseczno–Legionowo. Dzięki połączeniu linii kolejowej ze Służewca, Lotniska Chopina i Piaseczna z linią kolejową w stronę Warszawy Gdańskiej, po zachodniej stronie Warszawy powstanie dogodny przejazd północ–południe. Planowane jest dogodne przejście z peronu 9 Warszawy Zachodniej (obecny peron 8) do pozostałej części stacji.

 

 

Projekt przebudowy stacji wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych za ponad 11 mln zł wykonuje firma Torprojekt sp. z o.o. Planowany termin zakończenia prac to pierwsza połowa 2019 r. W drugiej połowie 2019 r. przewiduje się rozpoczęcie robót budowlanych, które zakończą się w drugiej połowie 2022 r.

 

Źródło: MI

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil na Google+