Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Z S17 prosto do Lublina

26.09.2014

Kierowcy korzystają już z trzech odcinków drogi ekspresowej S17 na terenie województwa lubelskiego. Dziś oddano do użytku trasę pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek wraz z łącznikiem do przedłużonego miejskiego odcinka al. Solidarności.

Budowę drogi ekspresowej S17 od Kurowa do Piask podzielono na pięć kontraktów. Kierowcy korzystali już z dwóch skrajnych odcinków. Końcowego, od Lublina w kierunku Piask wraz z dostosowaną do parametrów drogi ekspresowej obwodnicą Piask, oraz początkowego, od węzła Kurów Zachód do węzła Jastków (o łącznej długości 36,4 km). Dziś do użytku oddany został odcinek pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek (7,7 km długości) wraz z łącznikiem (2 km) prowadzącym do granic Lublina i przedłużenia al. Solidarności. W efekcie Lublin zyskał nową, bezpieczną i komfortową trasę prowadzącą do drogi ekspresowej S17. Wraz z oddaniem dwóch kolejnych odcinków, stanowiących północnowschodnią obwodnicę o długości 22,4 km, ruch tranzytowy będzie mógł ominąć centrum Lublina. Na początku października kierowcy będą mogli skorzystać z odcinka pomiędzy węzłami Lublin Rudnik i Lublin Felin, czyli wschodniej części obwodnicy od wylotu DK19 w kierunku Lubartowa do funkcjonującego już fragmentu S17. Pod koniec października kierowcy pojadą północną częścią obwodnicy pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik mając do dyspozycji już całą, blisko 70-kilometrową trasę szybkiego ruchu.

 

 

Umowę na realizację odcinka pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek podpisano 9 czerwca 2011 r. Budowa wydłużyła się za sprawą przeprowadzenia dodatkowych prac na nasypie przechodzącym przez dolinę Ciemięgi. Część ziemnej konstrukcji rozebrano, zastępując ją styropianem, a nad jednym z przepustów stanowiących przejście dla małych zwierząt i płazów zbudowano specjalną żelbetową płytę odciążającą posadowioną na palach. Prace ukończono 28 sierpnia br. Wartość inwestycji wyniosła 484,5 mln zł (przygotowanie projektu, odszkodowania za nieruchomości, budowa, nadzór). W ramach inwestycji zbudowano 10,2 km drogi ekspresowej (w obrębie węzła Lublin Sławinek także S19), 2 km łącznika do granic Lublina, blisko 13 km dróg serwisowych dla obsługi ruchu lokalnego. Węzeł Lublin Sławinek, przez który będą przebiegały trzy drogi ekspresowe (12, 17 i 19), zajmuje powierzchnię blisko 47,7 ha. W trakcie budowy 30-tonowe ciężarówki wykonały 93 076 kursów, przewożąc grunt z wykopu, 81 195 kursów z piaskiem oraz 7569 – z kruszywem. Na obiekty inżynierskie dostarczono 4796 „gruszek” betonu, a warstwy nawierzchni bitumicznych dostarczyło 7585 ciężarówek. Zużyto 23,5 tys. m³ styropianu dowiezionego w 218 transportach.

 

Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ok. 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to ok. 2,2 mld zł.

 

Źródło: GDDKiA

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube