Zakończono budowę czwartego odcinka drogi ekspresowej S8

26.08.2014

Konsorcjum spółek STRABAG i Heilit+Woerner zakończyło budowę odcinka drogi S8 od Węzła Złoczew do Węzła Sieradz Południe.

Budowa Obwodnicy Łodzi prowadzona była przez 2,5 roku, kosztowała 739 mln zł bruttoi współfinansowana była z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.Do jej wykonania w czasie najintensywniejszych robót zatrudnionych zostało około 800 pracowników i ponad 50 firm podwykonawczych.

 

W ramach projektu realizowanego pomiędzy Złoczewem a Sieradzem  powstała 19,6-kilometrowa droga krajowa o parametrach drogi ekspresowej, zrealizowana w technologii betonowej, dwujezdniowa po dwa pasy ruchu w każdą stronę, o szerokości 3,5 m każdy z 2,5-metrowym pasem awaryjnym. Inwestycja obejmowała budowę węzła drogowego „Sieradz Południe” z przebudową istniejącej infrastruktury technicznej, w tym cieków naturalnych oraz urządzeń wodnych, linii elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych i sieci wodociągowej. Konsorcjum zbudowało również 18 obiektów mostowych o łącznej długości 888,35 mb i powierzchni 19 264 m², w tym 64 przepusty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz kładkę dla pieszych.

Prace wykończeniowe objęły budowę MOP „Dąbrowa Wielka” z infrastrukturą techniczną, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym barier ochronnych, oznakowania poziomego i pionowego, zjazdów i przejazdów awaryjnych, ogrodzenia drogi oraz budowę oświetlenia na węzłach i na części dróg poprzecznych.

 

Droga krajowa S8, Złoczew-Sieradz, fot. archiwum STRABAG

 

Projekt dostosowany został do najwyższych norm środowiskowych. W ramach prac zostały wykonane podziemne i naziemne zbiorniki retencyjne, pompownie ścieków deszczowych i system urządzeń podczyszczających. Na blisko 11 km trasy powstało 62 tys. m² ekranów akustycznych, mających chronić otoczenie przed hałasem generowanym przez duże natężenie ruchu. Zostały zamontowane także bariery energochłonne i osłony przeciwolśnieniowe.

 

Realizowane na terenie województwa łódzkiego 9 odcinków drogi S8, w tym jeden przez konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. i Heilit+Woerner Sp. z o.o., pozwoli na szybki przejazd m.in. pomiędzy Łodzią, Łaskiem, Zduńską Wolą, Sieradzem, Złoczewem i Walichnowami. Natomiast cały projekt dotyczący budowy drogi ekspresowej S8 ma w przyszłości pozwolić na szybkie i komfortowe połączenie z Wrocławia do Białegostoku.

 

Kontrakt w liczbach:

Branża mostowa

– Beton: 76 850 m3  przywiezione w 8945 betonowozach

– Stal zbrojeniowa: 9100 t

– Stal sprężająca: 3666 t

 

Branża drogowa

– Wykop: 269 tys. m3

– Nasyp: 2,9 mln m3

– Nawierzchnia betonowa i podbudowa z chudego betonu: 195 tys. m3

– Nawierzchnia bitumiczna: 67 tys. t

– Kruszywa użyte do wykonania podbudów, warstwy mrozoochronnej i materacy: ok. 1,0 mln t

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in