Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Zmienia się kolej w lubuskim

29.01.2019

Prowadzone są równocześnie prace wewnątrz nisz. Pracownicy uzupełniają ubytki i spoiny oraz montują instalacje. Pomieszczenia są szykowane do funkcji usługowych. Przewidziano działalność odpowiednią do charakteru nadwarciańskich bulwarów.

Na stacji Gorzów Wielkopolski zakończono prace przy nowej płycie żelbetowej nad tunelem dworcowym. Konstrukcja powstawała z wykorzystaniem setek ton stalowych prętów i tysięcy metrów sześciennych betonu. Zapewni sprawną i bezpieczną obsługę pasażerów i przejazd większej liczby pociągów.

Na płycie stacyjnej odbudowane są dwa perony. Będą także ułożone tory. Wykonawca prowadzi prace przy wiatach. Układane są instalacje teletechniczne i elektryczne dla nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Kontynuowane są prace w przejściu pod torami. Stacja w Gorzowie po modernizacji zapewni komfortową obsługę wszystkim podróżnym m.in. dzięki zamontowaniu wind oraz systemu informacji pasażerskiej.

W ramach projektu w kwietniu 2017 r. został uruchomiony przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni. Umożliwił on utrzymanie połączeń kolejowych w Gorzowie, a docelowo zwiększy dostępność mieszkańców do kolei.

Głównym celem inwestycji jest poprawa przepustowości linii kolejowej i zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h. Dzięki modernizacji poprawi się dostęp mieszkańców do transportu kolejowego i komfort podróży. Zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie wibracji i drgań sprawią, że przejazd pociągów po estakadzie będzie mniej uciążliwy dla mieszkańców. Budowla zostanie na tyle wzmocniona, że możliwe będzie dobudowanie drugiego toru oraz elektryfikacja linii.

 

Fot. 1. Nowe tory na trasie Drzeńsko - Kostrzyn

 

Zielona Góra - wygodniej ze stacji do miasta

Stacja Zielona Góra zyskuje nowe oblicze - podróżujący korzystają ze zmodernizowanych peronów wyposażonych w nową nawierzchnię, windy, oświetlenie, monitoring i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Zakończyła się budowa tunelu, który zapewni podróżującym bezpieczne dojście do peronów. Obiekt wraz z pochylniami pieszo-rowerowymi połączy także przejście na północną stronę miasta. Obecnie trwają jeszcze prace przy budowie zadaszeń. Zakończenie wszystkich prac na stacji zaplanowano w maju
2019 r.

Dla mieszkańców Zielonej Góry ważna jest także przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego. Wielką zaletą przebudowywanego wiaduktu jest utworzenie wygodniejszego przejścia dla pieszych, które pozwoli na bezkolizyjny ruch autobusów miejskiej komunikacji. Zakończenie prac zaplanowano na czerwiec 2019 r. Prace prowadzone są w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina - tzw. Nadodrzanki.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube