Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Zmienia się kolej w lubuskim

29.01.2019

Fot. 2. Przebudowane perony na stacji Kowalów

 

Dobra podróż do Krzyża i centralnej Polski

Krajowy Program Kolejowy zakłada również modernizację linii z Gorzowa Wielkopolskiego do Krzyża. Wart 100 mln zł projekt został zapisany w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Lubuskiego i zostanie dofinansowany ze środków Unii Europejskiej. W ramach projektu zaplanowana jest wymiana torów, co w połączeniu z nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem kolejowym zapewni bezpieczniejsze i szybsze podróże w kierunku Krzyża i dalej - m.in. do centralnej Polski. Bezpieczeństwo pasażerów i mieszkańców województwa zapewni także przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych. Pasażerowie zyskają nowoczesne przystanki kolejowe z wygodnymi peronami, tablicami informacyjnymi, ławkami i systemem informacji. Dzięki monitoringowi wzrośnie bezpieczeństwo oczekujących na pociąg. W pierwszym etapie inwestycji wykonana zostanie dokumentacja projektowa i pozyskane będą niezbędne decyzje administracyjne.

 

Nadodrzanka - lepszy przewóz towarów

Bardzo ważne dla regionu i województwa są efekty modernizacji linii nr 273, tzw. Nadodrzanki, na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra wraz z pracami modernizacyjnymi na łącznicach nr 821 i 822. Projekt wart prawie 350 mln zł jest realizowany ze środków krajowych. Dzięki już wykonanym pracom na łącznicach Jerzmanice Lubuskie - Rzepin - Drzeńsko i na stacji Rzepin pasażerowie mogą korzystać z lepiej wyposażonych peronów, sprawniejsze są też przejazdy pociągów. Z kolei zakończenie robót między Niedoradzem a Zieloną Górą umożliwiło szybsze (do 120 km/h) podróże koleją po torze nr 1 linii. Inwestycje na Nadodrzance uzupełni rewitalizacja linii kolejowej nr 358 na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk. Prace na Nadodrzance dają większe możliwości przewozu towarów. Po odnowionych torach, mostach i wiaduktach pociągi mogą jechać szybciej, bezpieczniej i ciszej. Pozwala to rozwijać transport kolejowy do portów i na południe Polski, co oznacza także mniej samochodów z ładunkami na drogach.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube