Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Nowa generacja silników wysokoprężnych w Mercedes-Benz Sprinter

18.06.2009

Samochód dostawczy Mercedes-Benz Sprinter - bardziej ekologiczny, oszczędniejszy i mocniejszy dzięki silnikom o wzorcowej wydajności i osiągach.

W centrum kompleksowego rozwoju technologicznego Sprintera znajduje się nowo zaprojektowany zespół napędowy. Jego sercem są całkowicie nowe, czterocylindrowe silniki wysokoprężne OM 651 oraz dogłębnie zmodyfikowane sześciocylindrowe silniki widlaste V6 - OM 642. W fazie badawczo-rozwojowej głównym wyzwaniem było zapewnienie maksymalnej ochrony środowiska przez spełnienie wymogów normy emisji spalin Euro 5, oraz opcjonalnie nawet EEV. Ponadto dalsze zwiększenie ekonomiki transportu przez zmniejszenie zużycia paliwa oraz zagwarantowanie najwyższych osiągów, dużej mocy i siły pociągowej, przy jednoczesnym szybkim reagowaniu systemu na wciskanie pedału gazu.
Jednostki napędowe spełniają ponadto oczywiste wymagania stawiane silnikom samochodów z trójramienną gwiazdą: wysoka niezawodność i duża trwałość oraz długie okresy międzyprzeglądowe. Wszystkie wersje nowego silnika spełniają już wymogi normy emisji spalin Euro 5. Norma ta od jesieni będzie obowiązywać wszystkie pojazdy użytkowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, a od roku 2011 - pojazdy użytkowe w niższych kategoriach masy.
 
 
Nowy czterocylindrowy OM 651, montowany w modelach Mercedes-Benz Sprinter, jest dostępny w trzech klasach mocy:
- 210 CDI/310 CDI/510 CDI: moc 70 kW (95 KM) przy 3800/min, maks. moment obrotowy 250 Nm przy 1400-2500/min
- 213 CDI/313 CDI/413 CDI/513 CDI: moc 95 kW (129 KM) przy 3800/min, maks. moment obrotowy 305 Nm przy 1200-2400/min
- 216 CDI/316 CDI/416 CDI/516 CDI: moc 120 kW (163 KM) przy 3800/min, maks. moment obrotowy 360 Nm przy 1400-2400/min.
W porównaniu z poprzednią, najmocniejszą wersją układu napędowego Sprintera, moc silnika wzrosła o osiem procent, a maksymalny moment obrotowy aż o dziesięć procent.
 
Dodatkowe zalety nowego Sprintera:
- V6 CDI: najmocniejsza wersja silnikowa jeszcze silniejsza
- Najwyższa kultura pracy dzięki wałkom wyrównoważającym
- Szczytowe moce w pełnym zakresie prędkości obrotowej
- Sterowanie dodatkowymi zespołami obniża zużycie paliwa
- ECO Gear: nowa 6-biegowa mechaniczna skrzynia biegów
- Duża rozpiętość przełożeń: krótki pierwszy i długi szósty bieg
- Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa
- Liczne nowe elementy podwyższające komfort
 

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube