Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Allplan Engineering w praktyce

Artykuł sponsorowany

02.09.2019

W Amsteg, podczas realizacji projektu Gotthard Base Tunnel, bardzo pomocny okazał się model 3D stworzony za pomocą Allplan Engineering.

 

Po prawie 20 latach, w dniu 11 grudnia 2016 r. zakończyła się budowa. Oznaczało to koniec projektu stulecia – Gotthard Base Tunnel. Jego trasa długości 57 kilometrów przez masyw Saint-Gotthard między Erstfeld i Bodio sprawia, że Tunel Gotthard jest najdłuższym tunelem kolejowym na świecie.

 

Aby umożliwić powstanie obiektu z dwoma jednotorowymi tunelami, każdy o długości 57 kilometrów, podczas budowy trzeba było wykopać ponad 150 kilometrów tuneli, sztolni i szybów. Aby to osiągnąć, 28 milionów ton skał zostało usuniętych przy pomocy materiałów wybuchowych oraz czterech maszyn drążących TBM.

 

 

Rys. 1. Przekrój poprzeczny wschodniego tunelu jednotorowego Amsteg, zbrojenie (wykonane w Allplan BIM)

 

Konsorcjum inżynieryjne Gotthard-Basistunnel Nord, kierowane przez Gähler und Partner AG z siedzibą w Ennetbaden, było odpowiedzialne za prace planistyczne i zarządzanie placem budowy w części północnej tunelu.

 

Fot. 1. Tunel bazowy Świętego Gotarda (Gotthard Base Tunnel), Szwajcaria

 

Allplan Engineering, oprogramowanie BIM CAD, zapewniło firmie Gähler und Partner AG cenne wsparcie przy opracowywaniu bardzo złożonej dokumentacji wykonawczej i zapewniło płynną wymianę danych ze współpracującymi biurami projektowymi.

 

Fot. 1. Tunel bazowy Świętego Gotarda (Gotthard Base Tunnel), Szwajcaria

Podstawowe informacje Gotthard Base Tunnel:

  • użyte oprogramowanie: Allplan Engineering,
  • długość: 57 kilometrów (najdłuższy tunel kolejowy na świecie),
  • czas podróży przez tunel: 20 minut,
  • maksymalna prędkość: pociągi pasażerskie do 250 km/h,
  • maksymalna pokrywa skalna: 2450 metrów,
  • czas budowy: 17 lat,
  • wydobyty materiał: 28 milionów ton,
  • zaangażowanych w budowę: 2600 osób,
  • koszty budowy: 11 mld euro.

 

 

TMSYS Sp. z o.o. • ul. Ciepłownicza 23 • 31-574 Kraków • tel. 12 312 19 05 • info@allbim.plwww.allbim.pl

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube