Kolejny etap prac modernizacyjnych infrastruktury kolejowej w okolicach Ciechanowa

08.05.2012

Trwają prace remontowe na linii kolejowej E 65, stanowiącej ważne połączenie dla mieszkańców centralnej i północnej Polski. Po ich zakończeniu znacznie skróci się czas przejazdu z Warszawy do Gdyni oraz większy się komfort i bezpieczeństwo podróżowania.

Projekt pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia – obszar LCS Ciechanów”przebiega w obrębie województwa mazowieckiego na terenie powiatów pułtuskiego, ciechanowskiego oraz mławskiego. Obejmuje stacje i przystanki osobowe: Świercze, Kałęczyn, Gąsocin, Gołotczyzna, Ciechanów Przemysłowy, Ciechanów, Czeruchy, Krośnice Mazowieckie, Konopki, Stupsk Mazowiecki, Wyszyny, Mława Miasto oraz Mława.

Dotychczas do użytku oddano fragment linii kolejowej Świercze – Ciechanów, stacje Gąsocin i Ciechanów oraz szlaki kolejowe Świercze – Gąsocin, Gąsocin – Ciechanów. Powyższe prace prowadzone na odcinku ponad 28 kilometrów obejmowały modernizację układów torowych stacji i szlaków wraz z korektą łuków i wymianą rozjazdów, wymianę sieci trakcyjnej, sieci urządzeń elektroenergetyki, budowę bądź przebudowę peronów, obiektów inżynieryjnych, takich jak przejścia pod torami i mosty. Zmodernizowana linia kolejowa została wyposażona w komputerowy system sterowania ruchem kolejowym. Zainstalowane urządzenia nie pozwalają na popełnienie błędu przez człowieka podczas prowadzenia ruchu pociągów.

 

 

W trakcie realizacji jest budowa 30 skrzyżowań wielopoziomowych na odcinku od Świercza do Mławy. Intensywne prace budowlane związane z modernizacją kolejnych fragmentów infrastruktury kolejowej trwają obecnie na pozostałej części projektu, tj. na szlaku Ciechanów – Konopki, Konopki – Mława. Obecnie realizowane są prace związane z budową toru nr 1 na odcinku Ciechanów – Mława oraz roboty na przepustach pod torami, prace odwodnieniowe oraz budowa wiaduktu drogowego. Trwa również rozbiórka rozjazdu nr 1 na stacji Mława.

Po zakończeniu modernizacji odcinek o długości ponad 60 km będzie można pokonać z prędkością 160 km/h, zaś przy wykorzystaniu nowoczesnego taboru z wychylnym pudłem możliwe będzie rozwinięcie prędkości nawet do 200 km/h.

Zakończenie całości prac planowane jest na koniec  2013 rok.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności

w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in