Umowa na modernizację odcinka linii kolejowej Warszawa – Radom

31.07.2015

Modernizacja 27 km linii kolejowej wraz z przebudową peronów i układu torowego na szlakach i stacjach to główne założenia podpisanej umowy na modernizację trasy między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy. Po zakończeniu inwestycji pociągi na znacznej części odcinka przyspieszą do 160 km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych peronów.

Modernizacja linii kolejowej z Warszawy Okęcie przez Piaseczno do Czachówka zakłada rozbiórkę i budowę nowych torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej. Przebudowany zostanie także układ torów na stacjach Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy.

W ramach modernizacji przebudowane zostaną wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny. Zostaną one wyposażone w wiaty i będą łatwo dostępne oraz bezpieczne dla osób niepełnosprawnych. Plan robót zakłada budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.

Inwestycja będzie się wiązała z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowych. Efektem będzie usprawnienie transportu drogowego i poprawa bezpieczeństwa. Kierowcy będą mogli skorzystać z odnowionych i przebudowanych wiaduktów drogowych oraz z jednego nowego, który powstanie w pobliżu przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

 

Modernizacja odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy jest realizowana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom LOT (A, B, F)”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Umowa o wartości 462 mln zł zakłada opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Jest to trzeci kontrakt na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom.

Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93% długości, planowane jest w perspektywie finansowej UE 2014 – 2020.

 

Źródło: MIiR

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in