Nowy Mercedes-Benz Actros gotowy do drogi

27.06.2011

Mercedes-Benz zainwestował ponad miliard euro w rozwój najnowszego Actrosa – pierwszej ciężarówki zaprojektowanej zgodnie z normą emisji spalin Euro VI.

Europejscy producenci pojazdów użytkowych ponoszą ogromne nakłady, by przygotować się na wejście w życie normy emisji spalin Euro VI w 2014 r. Siedmiu największych rynkowych graczy na sam tylko rozwój silników wyda 8 miliardów euro. Nowe przepisy rozpoczynają ostatni z sześciu etapów procesu, zapoczątkowanego u progu lat 90. W ciągu dwóch dekad poziom zanieczyszczeń w spalinach spadł dzięki niemu do ledwie mierzalnych wartości. Niestety, technologia stosowana do osiągnięcia tego celu przyczynia się jednocześnie do wzrostu masy pojazdów i ich zapotrzebowania na paliwo, co z kolei utrudnia redukcję poziomu emisji dwutlenku węgla. Daimler poszedł o krok dalej i od podstaw stworzył pojazd, który z nawiązką rekompensuje konsekwencje zaawansowanego układu oczyszczania spalin. Mercedes-Benz Actros, zaprezentowany właśnie w Brukseli, to wizytówka nowego programu ciężarówek.

 

 

Ponad miliard euro Mercedes-Benz zainwestował w rozwój nowego Actrosa – pierwszej ciężarówki zaprojektowanej zgodnie z normą emisji spalin Euro VI. Kolejny miliard euro to inwestycje w fabryki i urządzenia produkcyjne dla nowego modelu. Ekonomiczność, bezpieczne prowadzenie i komfort kierowcy to kluczowe hasła projektu nowej ciężarówki. Actros zwraca uwagę bogatą gamą kabin, nowym zawieszeniem, silnikami oraz świeżym wzornictwem z charakterystycznymi kloszami reflektorów.

Mocny i dynamiczny wygląd nowego Actrosa idzie w parze z doskonałą aerodynamiką, dopracowaną w ciągu rekordowych 2600 godzin, spędzonych w tunelu aerodynamicznym. Już zewnętrzne wymiary kabiny nie pozostawiają złudzeń co do ilości miejsca – zarówno do pracy, jak i odpoczynku.

Jak wykazały ostatnie badania, wypoczęci kierowcy prowadzą bezpieczniej, a na dodatek zużywają aż o dwa litry paliwa mniej od tych zmęczonych lub zdenerwowanych. Wysokiej jakości materiały, łóżka zapewniające domowy komfort, czytelne instrumenty oraz asymetrycznie rozmieszczone schowki dachowe to tylko niektóre z talentów nowego Actrosa.

 

 

Prowadzi się go pewnie i lekko, głównie dzięki nowej, szerokiej i sztywnej ramie. Doskonałe wyczucie drogi gwarantuje także precyzyjny układ kierowniczy z elektrycznie sterowaną pompą, która pozwala zmniejszyć apetyt na paliwo.

Klienci mogą zamawiać nowego Actrosa od 1 lipca. Produkcja modelu ruszy pod koniec września br. Do sprzedaży trafią ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe dla różnych typów zabudów w czterech wersjach silnikowych – o mocy od 310 kW (421 KM) do 375 kW (510 KM) i maksymalnym momencie obrotowym od 2100 do 2500 Nm. Dostępne będą warianty zgodne z normą Euro VI lub Euro V. Gama modeli, dostosowana do specyficznych wymagań klientów, obejmuje siedem kabin o szerokości 2,3 lub 2,5 metra (pięć z nich posiada płaską podłogę) i nawet 11 rozstawów osi.

Zależnie od normy emisji spalin, nowy Actros może pochwalić się o 3-4% (Euro VI) lub o 6-7% (Euro V) niższym zużyciem paliwa od poprzednika. Aby osiągnąć tak wyśrubowany wynik, Daimler sięgnął po nową generację zespołów napędowych, produkowanych w Mannheim. Najnowsze rozwiązania – w tym unikalny system wtrysku X-PULSE, układ recyrkulacji gazów spalinowych z technologią BlueTec i filtr cząstek stałych – zostały już przetestowane przez 70 tys. klientów Daimler Trucks w Ameryce Północnej i Japonii.

Jeszcze większa niezawodność, o 20 procent wydłużona trwałość układu napędowego (1,2 mln km), okresy międzyprzeglądowe wydłużone do 150 tys. km i koszty obsługi obniżone nawet o 6 procent dzięki kontraktom serwisowym pozwolą operatorom flot na kolejne oszczędności.

www.facebook.com

www.piib.org.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

www.izbudujemy.pl

Kanał na YouTube

Profil linked.in